آخندزاده-به-اعضای-ا-ا-از-ظلم-اجتناب-ورزید

رهبر ا.ا در پیامی به مناسبت عید فطر، از مسوولان و اعضای امارت اسلامی  خواسته است که از «ظلم اجتناب ورزند».

به گزارش افغان نیوز؛ هبت‌الله آخوندزاده، در پیامی که امروز (شنبه، ۱۸ حمل) منتشر شده، آمده است که اگر بر فردی ظلم صورت گیرد، «نفرین آن تمام نظام را به لرزه می‌آورد؛ زیرا میان آه مظلوم و الله پاک پرده وجود ندارد».

آخوندزاده از اعضای امارت اسلامی، خواسته است که «فریاد» مردم افغانستان را بشنوند.

به گفته‌ی او: «مردم افغانستان بسیار رنج دیده‌اند، بسیار ظلم‌ها بالای شان شده است و قربانی‌های فراوان داده‌اند، این پیروزی در اثر قربانی‌های این مردم به میان آمده است، پس این مردم را بسیار قدر و خدمت شان را کنید و فریاد شان را بشنوید».

آخندزاده، در پیام عیدی خود تأکید کرده است که هیچ کسی نباید به ناحق آزار ببیند. او تاکید کرد: «اگر کسی زندانی می‌شود، باید از وی احوال‌گیری صورت گیرد که کسی از وی بی‌جا شکایت نکرده باشد و یا به جرم اندک تکلیف بیشتر برایش نرسد، پس احتیاط کنید که به‌گونه ناحق از شما آزار نبیند».

او از اعضای ا.ا، خواسته است که مردم را به احکام و اخلاق اسلامی ترغیب و تشویق کنید، اما به عوض جبر و اکراه از ملایمت و تشویق کار بگیرند. وی گفته است: «با زورگویی مردم از شما نفرت می‌کنند و با تشویق، با شما دوستی و اخلاص می‌نمایند».

رهبر ا.ا افزوده است که وزارت معارف برای آموزش‌های دینی و عصری در تمام ولایت‌ها و ولسوالی‌ها تشکیلات گسترده دارد و صدها مراکز دینی و علمی را فعال ساخته است.

آخوندزاده گفته است که «مکلفیت هر برادر مسلمان است که فرزندان خود را تربیت بهتر نماید، به آنان تعلیم دهد و برای شان فرصت تعلیمات دینی را فراهم سازد.»

او گفته است که مسوولان  و مقام‌های ا.ا در چوکات «خط مشی شرعی» خود، به‌دنبال روابط حسنه بر اساس احترام متقابل است و «از هر جهتی نیز می‌خواهد که این نیت و اراد‌ی نیک امارت اسلامی را به‌دیده شک نبیند»

او اضافه کرده است: «قول و تعهد ما تعهد است و از آنان نیز توقوع توجه به حریم، منافع و عزت افغانستان را داریم و می‌خواهیم که روابط نیک را با ما در پیش گیرند.»

رهبر ا.ا تصریح کرده است: «با تمام کشورهای منطقه در روشنایی دین مقدس اسلام در چوکات سیاست متوازن و اقتصاد محور به پیش می‌رویم، با همه مناسبات خوب سفارتی و اقتصادی می خواهیم».

او گفته است که کشورهای منطقه نیز امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان را فرصت خوب بدانند و بیشتر از پیش روابط خوب را با حکومت کابل گسترش دهند و فضای اعتماد ایجاد کنند.

وی اضافه کرده است که به وزارت امور خارجه وظیفه سپرده شده است که با تمام کشورها به ویژه جهان اسلام فضای اطمینان بهتر را ایجاد نماید.

 

 

 آخندزاده به اعضای ا.ا: از ظلم اجتناب ورزید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد